Åpne et Tattoo studio?

15 Obligatoriske Trekk for Artister and Studio Eiere av Amanda Peukert

May 10, 2022

Her er våre utprøvde og sanne metoder for å få tatoveringsvirksomheten din i gang.

Bli Kjent med Industrien

Selv om alle 15 komponentene på denne listen er avgjørende for å åpne en tatoveringssjappe, er kjennskap til bransjen primært.

For profesjonelt trente tatoveringsartister som ser etter å åpne sin egen sjappe, er bransjekunnskapen noe iboende.

Men vær forsiktig med å ikke hvile på laurbærene, da det alltid er mer å lære, forske på og forbedre.

Dessuten ville det være lurt å skaffe seg et solid grep om ditt håndverk før du begynner med å åpne din egen sjappe, da kvaliteten på arbeidet ditt sannsynligvis vil diktere suksessen til virksomheten din.

Linework anbefaler også å melde seg på forretningskurs for å bli bedre bevandret i eierskapets aspekter som ikke naturlig erverves som en gig-arbeider/tatoveringsartist.

For potensielle ikke-praktiserende sjappeeiere, vurder å inngå partnerskap med en erfaren tatoveringsartist og/eller å fordype deg i tatoveringssamfunnet for bedre å forstå dets spesifikke nyanser og behov; å besitte en overflod av bransjekunnskap er avgjørende når man søker å etablere legitimitet.

Ha en Business Plan

Mot populær tro er ikke en forretningsplan bare en godt gjennomtenkt idé.

Faktisk er en vellykket forretningsplan et relativt grundig dokument som noen ganger kreves for å sikre finansiering når man åpner en tatoveringssjappe.

Rene, konsise maler og trinn-for-trinn instruksjoner kan enkelt finnes på nettet, samt ressurser som angår hva du skal inkludere i forretningsplanen din.

Kort sagt, inkluderer en vellykket forretningsplan generelt en sterk misjonserklæring, detaljer om dine tjenester, imponerende vekstplaner, og informasjon om nødvendige finanser.

Selv om en tatoveringssjappes suksess typisk er prøvd og sant på grunn av tatoveringsindustriens popularitet, er det viktig å ikke la dette påvirke innsatsen som går inn i din spesifikke plan.

Gå til din tatoveringsforretningsplan med selvtillit samtidig som du husker å være omfattende.

Finn en Lokasjon

Å lete etter en lokasjon er ekstremt viktig når man åpner en sjappe, ettersom lokasjonen utvilsomt vil diktere suksessen.

Bare fordi et tilgjengelig lokale er attraktivt eller ser ut til å være i et travelt område betyr ikke alltid at det vil bringe inn kunder eller invitere til forretninger.

Faktisk er lokalet sannsynligvis ledig av en god grunn.

Derfor er det viktig å forske på stedets tidligere virksomheter og stille relevante spørsmål:

Er lokasjonen ledig fordi den forrige virksomheten gikk under?

Er den ledig fordi den forrige virksomheten oppgraderte/nedgraderte?

Hva er de lokale forskriftene?

Det er også lurt å observere fottrafikken og demografien i det omkringliggende området, samt hvor vanskelig eller enkelt det er å komme til destinasjonen fra gaten, enten i bil eller til fots.

Noen av disse spørsmålene kan enkelt besvares ved å snakke med lokale bedriftseiere.

Å skaffe denne dataen og la den styre beslutningsprosessen din vil sikre at du ikke ender opp med en fiasko.

Velg et Navn

Selv om dette kan være en av de mer kreative og dermed spennende aspektene ved prosessen med å åpne en tatoveringssjappe, kan det absolutt være mer utfordrende enn du har forventet.

I løpet av det siste tiåret har tatoveringssjapper tilsynelatende multiplisert eksponentielt.

Dette betyr at tilgjengelige butikknavn har minsket, og å lande på et originalt men meningsfullt navn kan være en vanskelig oppgave.

Linework foreslår å holde det enkelt, enten det er et lokasjonsspesifikt navn (f.eks. byen, nabolaget, eller regionen hvor din sjappe ligger), alliterative eller assonante navn (f.eks. Saints & Sinners Tattoo; Mad Rabbit Tattoo), eller navn som involverer personlige detaljer som etternavnet ditt eller kallenavn.

For å unngå skuffelse og potensielle juridiske problemer, ta grundige tiltak for å sikre at navnet du velger ikke allerede er tatt.

Skaff deg Finansiering

Å åpne en tatoveringssjappe er mye som å åpne enhver annen type virksomhet fordi du sannsynligvis må skaffe et lån, finne investorer og/eller bidra med en betydelig personlig investering for å komme i gang (noe av dette kan skaffes gjennom egenfinansiering og/eller partnerskap).

Det er også viktig å vurdere de løpende kostnadene forbundet med tatovering og spare opp, ettersom du ikke vil tjene penger med en gang.

Heldigvis er kostnaden for å åpne en tatoveringssjappe sammenligningsvis lavere enn en typisk virksomhet, spesielt hvis du allerede er en tatoveringsartist med forsyninger, utstyr og bransjekontakter.

I tillegg til å ha en solid forretningsplan, er det viktig å bygge din kreditt før du søker om et lån.

Av denne grunn bør finansiering ikke være en siste-liten-bestrebelse eller en ettertanke.

Faktisk bør forberedelsene til å søke om finansiering og/eller samle midler for å åpne din sjappe starte lenge før du utformer din forretningsplan; å sikre den finansielle delen av ditt forretningsmål vil tillate de tilleggende trinnene å flyte lettere.

Gjør det Lovlig

Å sørge for at din virksomhet er lovlig organisert for drift er ekstremt viktig i prosessen med å åpne en sjappe.

Det er fire virksomhetsstrukturer å ha i tankene: enkeltpersonforetak, partnerskap, aksjeselskap og Limited Liability Company (LLC) – og, som de fleste ting, har hver av disse strukturene et unikt sett med fordeler og ulemper.

For eksempel innebærer selskapsalternativet vanligvis en enorm mengde administrasjon og kan være dyrere enn de andre alternativene.

På den annen side er enkeltpersonforetaksalternativet vanligvis det minst kostbare, men etterlater rom for høy risiko og ansvar.

Sørg for å grundig undersøke detaljene i de fire primære virksomhetsstrukturene for å riktig identifisere hvilken som passer din nåværende situasjon og best gagner fremtiden for din tatoveringssjappe.

Skaff deg Lisens

Avhengig av hvor du åpner din tatoveringssjappe, kan visse lisenser være nødvendige for å lovlig kunne åpne en tatoveringssjappe.

Men å finne og følge disse juridiske protokollene kan være ganske forvirrende ettersom informasjonen varierer geografisk.

I Amerika, for eksempel, varierer forskriftene og kravene for tatoveringssjapper fra stat til stat.

For eksempel, i Michigan, må Department of Health and Human Services utstede en lisens til et kompatibelt anlegg; i Delaware er det ikke nødvendig for artister å være lisensiert i det hele tatt; og i Connecticut må artister fullføre 2 000 timer med opplæring under tilsyn av en tatoveringstekniker før de lovlig kan tatovere.

Av denne grunn er det viktig å grundig undersøke kravene på din lokasjon slik at du kan være og forbli kompatibel.

Å ta vare på disse skjulte, men komplekse nødvendighetene vil ikke bare gjøre livet ditt lettere, det vil også tillate din tatoveringssjappe å operere så problemfritt som mulig.

Skaff deg Tillatelser

Som med lisenser, er tillatelser ekstremt viktige for å åpne en vellykket og kompatibel tatoveringssjappe. Og også som med lisenser, har nødvendige tillatelser en tendens til å variere fra sted til sted.

En av de vanligste tillatelsene som er nødvendige for å åpne en tatoveringssjappe involverer gjennomføring av et OSHA-godkjent kurs i blodbårne patogener av hver ansatt.

En annen vanlig tillatelse som kreves for tatoveringssjapper er en folkehelse tillatelse og en årlig registreringsapplikasjon for kroppskunstutøver.

Igjen, å identifisere hvilke spesifikke tillatelser du trenger, avhenger av lokasjonen til din virksomhet, og denne informasjonen bør grundig forskes før du åpner din tatoveringssjappe.

Skaff deg Forsikring

Å skaffe forretningsforsikring er viktig av flere grunner, spesielt når du åpner en sjappe ettersom du vil håndtere kroppsmodifikasjon (dvs. kroppspiercing, implantater og arrforming), et stort antall kunder, dyrt utstyr og velværet til flere ansatte.

Av denne grunn er det lurt for sjappeeiere å vurdere typer forretningsforsikring som er tilgjengelige, som generell ansvarsforsikring, arbeiderkompensasjonsforsikring og kommersiell eiendomsforsikring for å beskytte deres profesjonelle og personlige eiendeler.

Hver av disse policyene kan frita deg for forskjellige ansvar, som juridiske avgifter og medisinske regninger, hvis en kunde eller ansatt pådrar seg skader i sjappa eller på jobb, henholdsvis, eller eiendomsskader hvis bygningen din oversvømmes eller tar fyr.

Selv om forsikring kan virke som en unødvendig utgift, er det en pålitelig fangstnett hvis noen uforutsigbare, uventede eller absolutt uheldige hendelser finner sted. Bedre å være trygg enn å være lei.

Fullfør Studioet

Selv om dette kan være en kostbar innsats, starter moroa når du skal møblere din nylig åpnede tatoveringssjappe.

Estetikken i din nye tatoveringssjappe er ganske viktig, da den vil diktere energien i sjappa og deretter frekvensen av kunder som kommer inn.

Hvis du er en tatoveringsartist og/eller samler, er du veldig kjent med den ustanselige soniske summingen i en tatoveringssjappe og måten flash, møbler og røyk blander seg sammen for å skape en tiltrekkende atmosfære; det er delvis medisinsk, delvis magisk.

Før du begynner å handle, vurder fargeskjemaet, temaet og/eller energien du ønsker å fremme.

Er du interessert i den gamle skolens sjappeestetikk, fylt med antikk flash og håndmalte skilt? Eller søker du en mer moderne, kirurgisk estetikk med sparsomme, hvite vegger og alt i kromutstyr? Elsker du utseendet på organisert rot med samlingsobjekter overalt? Eller vil du heller ha varme vegger og stemningsfull musikk som blander seg med summingen fra maskinene?

Ha det gøy med denne delen av prosessen og husk å gjøre det til et sted du vil være.

Ansett Personale

Det kan virke som en enkel oppgave å ansette personale, men det kan være vanskeligere enn forventet med antallet kunstnere som allerede er ansatt i andre sjapper eller driver sine egne studioer.

Av denne grunn er det viktig å begynne å lete etter ansatte i de innledende stadiene av prosessen, ved å rekruttere artister hvis arbeid du beundrer, som ser etter en ny start, og som ønsker å bidra til den samlede suksessen til din nye tatoveringssjappe.

I tillegg til å bestemme estetikken i tatoveringssjappa (se ovenfor), bør du også avgjøre om sjappa vil tilby et spekter av kunstneriske stiler eller hovedsakelig være svart & grå, farge, tradisjonell, japansk osv.

Å tydeliggjøre sjappens dominerende sjanger vil tillate renere markedsføring, spesielt når det gjelder reklame på sosiale medier.

Definer Merkevaren

Når tatoveringssjappen din er møblert og bemannet, må du offentlig definere merkevaren din. Dette krever opprettelse av merchandise, visittkort, klistremerker og andre virkemidler som vil diskret og stilig promotere produktet ditt.

Ironisk nok er ikke en tatoveringssjappe lenger bare et sted for å få tatoveringer – de er også kulturelle symboler. Med det sagt, har sjapper og deres detaljhandel blitt moteriktige og estetisk betydningsfulle, og det er viktig å bruke dette til din sjappes fordel.

Jo mer definert og distinkt merkevaren din er, desto bedre.

Markedsfør Merkevaren

Din evne til å markedsføre merkevaren din effektivt kan være avgjørende for virksomhetens suksess.

Derfor er det viktig å være og forholde seg sosiale medier-klok på tvers av alle dine sosiale medieplattformer. Å legge ut hyppige bilder av nye tatoveringer, tilby bak-kulissene-innhold, og til og med vise steg-for-steg prosessen med ferdigstillelsen av sjappa, er utmerkede måter å holde seg relevant på, markedsføre merkevaren din og inspirere til spenning rundt sjappa.

Dessuten kan det å tagge artister, leverandører og andre merker gi sponsorater og skape intra-/inter-bransjeforbindelser.

Spor Økonomien

Å sette opp et regnskapssystem er av største viktighet når sjappa di er åpen. For å øke kontantstrømmen til virksomheten din, må du holde deg oppdatert på skatter, sørge for at artist- og sjappleie blir betalt i tide, samt effektivisere og spore kundenes betalinger.

Å holde et nært øye med sjappens økonomi vil også tillate deg å spore trender og implementere justeringer basert på økonomiske mønstre.

Vi kan ikke understreke dette nok: Nøye vedlikehold av sjappens administrative oppgaver vil maksimere virksomhetens suksess.

Invester i Studio Software

Nå som din sjappe opererer effektivt og dine artister holder en jevn kundebase, vil du være travlere enn noen gang før.

Fra å opprettholde flere kalendere til å holde oversikt over kunder, kan de små detaljene ved å drive din egen sjappe raskt vende fra molehøyde til fjell.

Derfor anbefaler vi å investere i en utmerket programvare for tatoveringsstudioer, en som er laget spesielt for bransjen.

Linework er dedikert utelukkende til tatoveringssamfunnet og konsoliderer dine administrative oppgaver slik at du kan holde deg høyt organisert og på toppen av økonomien din.

Med Linework kan nesten hver kontoroppgave tas hånd om rett fra telefonen eller datamaskinen din uten forvirring eller behov for flere apper.

Bonusråd: Ifølge Memphis Cadeau, medeier av det største studioet i Canada, bør du aldri ha en exit-strategi.

Faktisk sier han om sin egen sjappe:

"Vi hadde aldri en 'Vel, hvis dette ikke fungerer, kan vi bare gå bort' plan. Vi har alltid hatt en reserveplan for vår reserveplan, som sikrer våre tre andre reserveplaner. Det er som om vi gjør noe og det ikke fungerer, kan vi gjøre dette, dette, dette, eller til og med dette. Vi tenker alltid alt gjennom og nekter å gi opp uten en kamp, men det er også viktig å vite NÅR man skal kjempe for noe versus når man skal la noe gå."

Spørsmål og Svar:

Q. Åpne en tatoveringsvirksomhet: Utfordringer?

A. Det er mange utfordringer ved å åpne en tatoveringssjappe, og noen av dem involverer de menneskene du omgir deg med.

På grunn av bransjens popularitet, har noen artister oppblåste egoer.

Å håndtere dårlige holdninger blant personalet kan forårsake stress og til slutt være dårlig for virksomheten.

Vi anbefaler å fjerne all negativitet fra sjappa, uansett hvor talentfulle artistene er.

Det vil også være rolige måneder i virksomheten hvor kundene bare ikke ser ut til å komme inn. Du må kompensere for dette gjennom sparing, kampanjer og markedsføring. Forvent ikke at virksomheten alltid vil blomstre.

Q. Hvor mye tjener en tattoo-virksomhet årlig?

A. Det vil variere avhengig av en rekke faktorer, men tatoveringssjapper har typisk lave oppstartskostnader og er relativt lønnsomme.

Av den grunn, med mye hardt arbeid, bør du forvente å tjene en anstendig fortjeneste etter bare et par år.